Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost učitelů na práci s nadanými žáky
Hrdličková, Dita ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je připravenost začínajících učitelů na práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky na základních školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem jsou začínající učitelé připraveni na vzdělávání nadaných žáků. V teoretické části je vymezen pojem nadaných a mimořádně nadaných žáků v souvislosti s pregraduálním vzděláváním učitelů. Dále jsou v teoretické části vymezeny příklady související s ukázkou dobré praxe ze zahraničí. Teoretická část se také věnuje možnostem dalšího vzdělávání pedagogů v této oblasti. V empirické části diplomové práce byl nejdříve stanoven výzkumný problém, který byl řešen kvalitativním přístupem. Byl zvolen design případové studie. Výzkumný vzorek byl tvořen šesti respondenty. Sběr dat probíhal šesti polostrukturovanými rozhovory s respondenty ve věku 23 až 27 let a obsahovou analýzou dat, která zkoumala dokumenty studijních programů pedagogických fakult vysokých škol, na kterých studovali či stále studují respondenti tohoto výzkumu. V těchto dokumentech byly vyhledávány vyučované předměty zaměřené na nadané žáky. Výzkumné šetření mělo zjistit možnosti pregraduální přípravy učitelů pro práci s nadanými žáky. Bylo zjištěno, že se respondenti nejčastěji setkávají s tématikou nadaných žáků v předmětech, které nejsou zaměřené na nadané....
Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školy
Krčmářová, Tereza
Dizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků a jejich vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Školní vzdělávání sportovně nadaných žáků a studentů
Orlová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá školním vzděláváním sportovně nadaných žáků v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část popisuje problematiku nadání a talentu od obecného pojetí ke specifikám sportovního talentu. Zabývá se podmínkami pro vzdělávání nadaných žáků bez zaměření na konkrétní druh nadání a následně směřuje ke specifikám školního vzdělávání sportovců. Popisuje zvláštnosti sportovce jako žáka, faktory ovlivňující jeho vzdělávací dráhu a problematiku dvojí kariéry. V závěru charakterizuje podmínky vzdělávání sportovců v evropském kontextu a systém vzdělávání sportovců v České republice. Teoretická část je zdrojem východisek pro empirické kvalitativní šetření, jehož výsledky ukazují, jak sportovci popisují a hodnotí podmínky školního vzdělávání. Zkoumání výzkumného problému pomocí hloubkového rozhovoru zachycuje způsob vnímání tohoto jevu z pohledu sportovců.
Teaching bilingual adolescents for whom English is a heritage language or who have lived in an Anglophone country, and who are studying in Czech secondary school English classrooms: the students' perspective
Jirásková, Anna ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
(v češtině) Tato diplomová práce se zabývá otázkami spojenými s výukou angličtiny na českých středních školách v případě studentů s anglofonním rodičem a studentů, kteří pobývali v anglofonní zemi. Cílem práce je prozkoumat zkušenosti a pocity těchto studentů z výuky angličtiny jako cizího jazyka, jejich silné stránky a slabiny v angličtině, jejich postoje ke studiu angličtiny z hlediska motivace a případných obav, jakož i jejich přání ohledně jazykové výuky. Zmíněné otázky jsou zkoumány z pohledu samotných studentů. Teoretická část podává přehled literatury o jazykové výuce dětí rodilých mluvčích a důsledcích zkušenosti s pobytem v zahraničí pro učení. Je také doplněna o diskusi diferencované výuky a výuky jazyků pro mimořádně nadané, což jsou dvě oblasti, které mohou být užitečné při řešení problémů spojených s jazykovou výukou cílové skupiny. Empirická část je kvalitativní a spočívá v analýze podrobných polostrukturovaných rozhovorů se třemi účastníky, studenty pražského gymnázia. Jsou osvětleny souvislosti mezi životními zkušenostmi studentů, jejich obecnými představami o učení jazyků a jejich názory na to, jak má vypadat efektivní jazyková výuka.
Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školy
Krčmářová, Tereza
Dizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků a jejich vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.